top of page

פגיעות ניורולוגיות

תביעת נזיקין בשל פגיעה נוירולוגית בעמוד השדרה או במוח בשל תאונת דרכים תאונת עבודה או רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בלידה מוקדמת

לידה מוקדמת עלולה לגרום לנזקים רבים בעיקר לעובר ולפג שנולד טרם זמנו. הסיכון בלידה מוקדמת בשבועות מוקדמים ליכולת ההישרדות של הפג ולנזקים, הנוירולוגיים והפיזיים שלו למשך החיים.

עורך דין מומלץ לתביעה בשל רשלנות רפואית בלידה מוקדמת

לא כל לידה מוקדמת היא עילה לתביעת רשלנות בלידה, אך במקרים שהיו תמרורי אזהרה והצוות הרפואי התעלם מהם יתכן שמדובר ברשלנות רפואית. לדוגמה במקרים שמגדילים את הסבירות ללידה מוקדמת כמו: לידה מוקדמת וצירים מוקדמים בעבר; הריון מרובה עוברים וטיפולי פוריות; רעלת הריון וסכרת בהריון; ועוד סיבות רבות.

רשלנות בלידה מוקדמת עלולה להגרם גם מטיפול רשלני ביולדת והתעלמות מסימנים ללידה מוקדמת כמו לדוגמה: ירידת מי שפיר, פתיחה ומחיקה של צוואר הרחם, דימום נרתיקי, כאבי בטן וגב תחתון ועוד סימנים שעלולים לרמז על לידה מוקדמת.

לידה שכבר התחילה לא ניתן למנוע, אך יתכן שניתן לעכב ולסייע להבשלת הריאות של העובר. חוסר נקיטת פעולות להבשלת המערכות של העובר ולעיכוב הלידה יתכן שיחשבו כרשלנות רפואית.


רשלנות מלידה מוקדמת הוא נושא סבוך. מומלץ להתייעץ עם עורך דין דור ויינברג וצוות משרדינו, כדי לבחון האם הנזק שנגרם לתינוק קשור לרשלנות באבחון, בטיפול ובלידה של הפג.

bottom of page