top of page

פגיעות ניורולוגיות

תביעת נזיקין בשל פגיעה נוירולוגית בעמוד השדרה או במוח בשל תאונת דרכים תאונת עבודה או רשלנות רפואית

שיתוק על שם ארב ורשלנות רפואית

שיתוק על שם ארב (Erb’s palsy) היא פגיעה הנגרמת לתינוק במהלך הלידה, שלרוב נובעת מרשלנות רפואית. הפגיעה לרוב באזור מקלעת הזרוע, עלולה לגרום לחולשה בשרירים ועד לשיתוק של הזרוע. הפגיעה בחוליות C5 6C נגרמת במהלך משיכת העובר מתעלת הלידה, כאשר משקלו גבוה מידי או כאשר קיים קושי אחר להוציאו.

עורך דין מומלץ לתביעה בשל שיתוק על שם ארב ורשלנות רפואית

משיכת העובר עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך, לשבר עצם הזרוע או עצם הבריח ועד לפגיעה עצבית.


ישנם גורמי סיכון שעלולים לגרום לשיתוק על שם ארב, כמו משקל העובר, ערכי הסוכר של היולדת ועוד. הצוות הרפואי מחויב לנקוט באמצעי הזהירות, כדי להימנע מסכנת נזק של שיתוק לתינוק.

ילדים הסובלים משיתוק על שם ארב עלולים לסבול ממנח אופייני הקרוי "תשר מלצרים". מנח זה מגביל אותם - בתנועה, באחיזה, בתחושה והתינוקות עלולים לסבול מכאב  בעת מגע באזור המשותק. ההחלמה מהשיתוק, אם בכלל תלויה במידת הנזק הראשוני. יש מצבים של החלמה מהירה ומלאה, אך במקרים של פגיעה חמורה בעצב, התינוקות עלולים לסבול מכאב. הטיפול גם הוא תלוי בחומרת הפגיעה ובסמיכות אבחון הפגיעה למועד הלידה. ישנם מצבים שמספיק לבצע קיבוע וישנם מצבים שנדרש ניתוח.


מה הסיבות שעלולות לגרום לרשלנות רפואית בשל שיתוק על שם ארב?

  • התעלמות מגורמי הסיכון שעלולים לגרום לשיתוק וחוסר הפניה ללידה בניתוח קיסרי. לדוגמה ביצוע לידה רגילה (נרתיקית) במקרה שמשקל התינוק מעל 4-4.5 קילו.

  • התחלת לידה לפני בדיקת הערכת משקל.

  • הפעלת כוח מוגזמת במשיכת התינוק מתעלת הלידה.

  • אבחון מאוחר של שיתוק על שם ארב.

  • רשלנות רפואית בזמן הניתוח הכירורגי של התינוק לטיפול בשיתוק על שם ארב.

חשוב מאוד לאבחן את השיתוק כמה שיותר מוקדם. טיפול קרוב למועד הלידה משפר את ההחלמה. שיתוק שהתגלה לאחר גיל שנה וחצי יצריך בדרך כלל ניתוח.

במקרה של רשלנות בלידה שגרמה לשיתוק על שם ארב, חשוב שעורך דין מומלץ ידאג שתקבלו את מקסימום הפיצויים שמגיעים לם.

bottom of page