top of page

פגיעות ניורולוגיות

תביעת נזיקין בשל פגיעה נוירולוגית בעמוד השדרה או במוח בשל תאונת דרכים תאונת עבודה או רשלנות רפואית

תשניק סב לידתי ותשניק בשל רשלנות רפואית

תשניק סב לידתי ותשניק אלו מצבי חרום, שבהם נפגעת אספקת החמצן לעובר בלידה דרך כלי הדם וחבל הטבור. עיקוב הטיפול בתשניק עלול לגרום לנזק מוחי בלתי הפיך לתינוק (תשניק) ולמוות של העובר (תשניק סב לידתי). הסיבות שעלולות לגרום לתשניק קשורות לפגיעה, חסימה, ניתוק או קרע בחבל הטבור או הפרדות שליה וירידה בלחץ הדם של האם.

עורך דין מומלץ לתביעה בשל תשניק סב לידתי ותשניק בשל רשלנות רפואית

מה הגורמים לתשניק סב לידתי?


במצבים של מחסור בחמצן, חשד למצוקה עוברית ולתשניק יש לחלץ את העובר בדחיפות, בניתוח קיסרי או בלידה מכשירנית (לידת ואקום או לידת מלקחיים). חוסר איבחון וטיפול דחוף עלולים לגרום להפרעות נוירולוגיות, שיתוק מוחין, פיגור שכלי, לאפילפסיה ולמוות.

במקרה של תשניק, כשהתינוק חי, אך עם נזק בלתי הפיך לכל החיים, תביעת הרשלנות יכולה להגיע לפיצוי של מליונים בשל הוצאות המחייה. בתביעת רשלנות בשל תשניק סב לידתי שהעובר מת בלידה, הפיצוי אף הוא גבוה, אך ללא הרכיב של הוצאות המחייה.


מה הסיבות לרשלנות רפואית בתשניק סב לידתי?

  • רשלנות ואיחור באיבחון התשניק - רשלנות רפואית שקשורה לחוסר ביצוע של הבדיקות המחוייבות בהריון. התעלמות מהתסמינים המחשידים של תשניק וחוסר הפניה לבדיקת מוניטור או אולטרסאונד.

  • רשלנות בטיפול בתשניק – התרשלות ועיקוב בטיפול חירום בתשניק, שגורם לנזק לצמיתות ולמוות.

  • רשלנות בלידה של עובר עם תשניק – חוסר חילוץ העובר בזמן ע"י לידת ואקום או ניתוח קיסרי. ניהול רשלני ולא מקצועי של הלידה.

  • רשלנות בטיפול בילוד – טיפול לא מדוייק בילוד וחוסר צמצום הנזקים לדוגמה ע" הנשמה, טיפול תרופתי ועוד.

הוכחת רשלנות רפואית במקרים של תשניק סב לידתי, מחסור בחמצן או מצוקה עוברית, מחייבת תביעה של עורך דין מומלץ ובעל ניסיון. עורך דין דור ויינברג וצוות משרדינו ידאגו שתקבלו את מקסימום הפיצויים שמגיעים לכם.

bottom of page