top of page
חיפוש

איך להצליח בתביעת הרשלנות ע"י חוות דעת מומחים?

כדי להגיש את התביעה ולהגדיל את הפיצויים, יש לבסס את התביעה עם חוות דעת של רופאים מומחים. הוספת חוות דעת מוצקות, שיוכיחו את הקשר הסיבתי בין הרשלנות לנזק שנגרם, יגדילו את הצלחת התביעה ואת גודל הפיצויים לעשרות שנים. למשרדנו קשר הדוק עם רופאים מומחים שמספקים תוקף מקצועי לתביעת הרשלנות.

חוות דעת של רופאים מומחים עוזרת להצלחה בתביעת רשלנות רופאית בהריון ובלידה עורך דין דור ויינברג
חוות דעת של רופאים מומחים - המפתח להצלחה בתביעת רשלנות רפואית

איזה מידע יש לספק כדי להוכיח רשלנות בהריון?

הצלחה בתביעת רשלנות רפואית בהריון תלויה גם בהצגת כל המידע והמסמכים הרלוונטיים למעקב ההריון. חשוב לאסוף לדוגמה: כרטיס מעקב הריון, בדיקות מעבדה, בדיקות אולטרסאונד, סקירות מערכות, תיק יולדת מבית החולים, תיק יילוד, וכל מסמך שיכול לתמוך בתביעת הרשלנות.


מה הן הסיבות לרשלנות במעקב הריון?

רשלנות רפואית בהריון עלולה להתרחש במקרים רבים. הנה קצת מהמצבים הנפוצים:

  • חוסר הפניה לבדיקה ורשלנות בפיענוח – אי הפניה של האישה ההרה לבדיקה הרלוונטית וחוסר הסבר לגבי הסיכונים בבדיקה. פיענוח רשלני ושגוי של הבדיקה.

  • התייחסות רשלנית להיסטוריה הרפואית, מילדותית וגנטית של האישה – חוסר התייחסות לעבר הרפואי ולתורשה של האישה ההרה, במצבים שאמורים לעורר חשד לסיכון.

  • רשלנות במעקב הריון ובבדיקות אולטרסאונד - התעלמות או התייחסות רשלנית לגורמי סיכון וממצאים חשודים שנתגלו: במעקב הריון, בבדיקת אולטרסאונד ובסקירת מערכות.

  • חוסר הפניה למומחים ולבדיקות רלוונטיות - אי הפנייה לברור נוסף לייעוץ של מומחים ולבדיקות מתקדמות הנדרשות בהתאם למקרה (אקו לב, אולטרסאונד וכד') .

  • רשלנות בגילוי תסמונת גנטית לאישה ולבני הזוג - אי הפניית האישה לבדיקות סקר גנטיות לזיהוי נשאות למחלות גנטיות ולמומים ולייעוץ גנטי רלוונטי.

  • חוסר יידוע ההורים לגבי בריאות העובר ולגבי מדדים חריגים ומצוקה עוברית - אי יידוע ההורים לגבי תוצאות וממצאים חריגים וחשודים שנתגלו בעובר. לדוגמה: היקף הראש של העובר חורג באופן משמעותי מגיל ההריון ויתכן שמעיד על מיקרוצפליה, סיכון לפיגור ולנזקים נוספים. התעלמות מעדות למצוקה עוברית לדוגמה במקרה של היפרדות שליה, פיגור גדילה של העובר IUGR, חוסר חמצן לעובר ועוד. העדר מידע מלא, לא אפשר להורים לשקול הפסקת הריון.

  • רשלנות בהפניה, בביצוע ובפיענוח של בדיקת סיסי שלייה ובדיקת מי שפיר – חוסר המלצה לגבי הצורך בבדיקות כמו: סיסי שלייה, מי שפיר וצ'יפ גנטי. ביצוע הבדיקות והפיענוח באופן רשלני, שהובילו לקבלת תשובה שגויה, שגרמה ללידה של תינוק עם מחלות גנטיות ומומים חמורים.

רשלנות בהריון בסיכון ובמצבים שעלולים לסכן את האישה - רשלנות רפואית בזיהוי מצבים שעלולים לסכן את האישה ההרה או את העובר (לדוגמה בשל רעלת הריון, סוכרת הריונית, זיהומים ועוד) ואי הגדרת ההריון כהריון בסיכון.


אילו פיצויים אפשר לקבל בשל רשלנות בהריון?

תביעת רשלנות רפואית בהריון יכולות להגיע לפיצויים של מיליונים, כיוון שהפיצויים אמורים לספק קיום נאות לתינוק ולילד למשך כל ימי חייו. תביעות רשלנות בהריון הן תביעות מורכבות, שדורשות נסיון רב וידע מעמיק בתחום כדי להשיג את מלוא הפיצויים ולהוכיח שאכן הנזק, המגבלה, המום, הפיגור או המחלה הגנטית נגרמו בשל רשלנות במעקב ההריון.




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page